Julhälsning från ordförande

dec 21, 2020 | BEST SERVICE

December redan, och inte bara det, JUL! Tiden har verkligen bara runnit iväg! Långt ifrån allt som vi haft planerat med Best Service tillsammans har blivit av tyvärr, varken på hemma plan eller inom Best Service och tråkigast av allt så har vi inte haft chans att träffas irl… ser så mycket fram emot 2021 av så många anledningar!

 

Men, även om det vi planerat för 2020 inte blev som det tänkt så genomförde vi hel del andra högaktuella aktiviteter ändå:

  • I slutet på april arrangerade Best Service ett erfarenhetsseminarium kring utmaningar gällande hanteringen av Covid-19, mitt i den pågående pandemin.
  • Det var dags igen för ytterligare ett seminarium i samma tema i september, denna gång med expertgrupperna i ledande roller kring erfarenheter från pandemin, vad vi lärt oss och tar med oss som erfarenheter in i våra framtida tjänsteleveranser.
  • I november hade vi erfarenhetsseminarium kopplat till vår nationella nyckeltalsjämförelse som F&U arrangerade tillsammans med Ekan. Representanter från Best Service medlemsregioner träffades virtuellt för att inspireras av intressanta föreläsningar​ inom innovation och tjänstedesign, utbyta erfarenheter med branschkollegor från hela Sverige​ samt titta på, och samtala kring, de nationella resultaten från årets nyckeltalsinsamling.
  • I november genomfördes också en virtuell halvdag för servicecheferna inom Best service för att gemensamt blicka framåt med de utmaningar vi har och fick också chans att inspireras i temat” effektiv styrning av en stödverksamhet  med komplex kärnverksamhet i förändring”.

Innan jag önskar er god jul så vill jag, säsongen till ära, slänga in ett lite rim med hyllning till oss och våra verksamheter:

2020 började med ryktet om ett virus från Kina, hoppet om struktur började sina. På bara ett par veckor ställdes allt på ända, och ingen visste nåt om när det skulle vända. 

Vi kämpade på för att släcka alla bränder, och ville ha samma material som alla andra länder. Skydd behövdes till alla som skulle vårda, med hur mycket de fick behövde vi vara rätt hårda.

Vilka hjältar service är som har slitit så hårt, nu gör vi till vardags det som förut var svårt. Ambulanser ska städas och sängar ska tvättas. Och pandemi eller inte, alla magar ska mättas.

Tillsammans är vi grymma, inget snack om den saken. Men nu hoppas vi på lite frid när endast tomten är vaken.

Fastän vi surfar på våg nummer två,  så kommer vi för alltid att starkare stå. Även denna utmaning ska vi klara, för vi är en väldigt fantastisk skara.

Nu tycker vi att det svåra är lätt, så kom igen bara 2021!

 

{

Jag önska er alla en skön och förhoppningsvis händelsefattig jul (iaf jobbmässigt 😉) och ett gott nytt årsslut!

Kram, Helena Tauberman

Arkiv

Kategorier

KONTAKT

Best Service
kontakt@bestservice.se


Förvaltning & Utveckling

fou@bestservice.se

INFORMATION

Best Service är ett frivilligt nätverk för serviceorganisationerna i samtliga regioner.

Senast uppdaterad:
2020-12-22

COPYRIGHT® 2020 | BEST SERVICE